Mikä Jyty?

Mikä?

Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto – Offentliga och privata sektorns funktionärsförbund Jyty (entinen Kunnallisvirkamiesliitto KVL) on ammattiliitto, joka on perustettu vuonna 1918. Jyty edustaa kuntien, kuntayhtymien, seurakuntien sekä yksityisten ja mm. kolmannen sektorin palveluksessa olevia henkilöitä.

Raahen kaupungin alueella jäsenyhdistyksenä toimii Jyty Raahe ry (ao 531). Yhdistyksemme jäsenet työskentelevät pääasiassa Raahen kaupungin, Raahen seudun hyvinvointikuntayhtymän ja Raahen seudun koulutuskuntayhtymän palveluksessa.

Kenelle?

Liiton jäsenyhdistykseen voit liittyä, kun työnantajana on kunta, kuntayhtymä tms. Yksityisen tai muun työnantajan palveluksessa oleva voi myös liittyä liiton yhdistyksiin, jos työnantaja noudattaa yksityisellä sektorilla olevia työehtosopimuksia. Työnantajan toimialueena voivat olla esim. kansalaisten perus- ja hyvinvointipalvelut. Kirkon alalla jäsenyhdistykset voivat ottaa jäsenikseen seurakunnan, seurakuntayhtymän tai muun kirkollisen työnantajan palveluksessa työskenteleviä.

Miksi?

Jyty Raahe ry:n jäsenenä sinulla on kaikki Jytyliiton sekä paikallisyhdistyksen palvelut käytettävissä. Edunvalvonnan ja työsuhdeneuvonnan lisäksi jäsenille on tarjolla monia muita etuja, joista on kerrottu lisää Jäsenedut - osiossa.